En l’etapa d’infantil acompanyem els alumnes en la descoberta de si mateixos i els ajudem a comprendre i a expressar les seves emocions. Per fer-ho, portem a terme activitats al llarg del curs a través de diferents llenguatges: música, dansa, pintura, contes, massatges, dinàmiques de cohesió de grup, respiracions conscients, etc. Aquestes activitats els ajuden a expressar allò que senten.
També treballem l’autoestima a través de l’activitat “El protagonista de la setmana”. Cada setmana un alumne de la classe és el protagonista i porta de casa una bossa plena dels seus objectes personals preferits: fotografies, joguines, contes… Els ensenya als seus companys i els explica per què són tan especials. Aquella setmana també pot ser el primer/a de la fila o ajudar la mestra a fer encàrrecs.
A primària seguim fent activitats de cohesió de grup, de relaxació, de resolució de conflictes i de visualització de curtmetratges d’educació emocional. En aquesta etapa posem més èmfasi en donar les eines necessàries perquè els alumnes puguin expressar amb paraules allò que senten.
A més, puntualment, venen entitats externes a fer-nos tallers o activitats d’educació emocional. Hi ha unes activitats predeterminades per a cada curs, que els ajuden a afrontar els canvis que experimenten a mesura que van creixent.
A secundària seguim fent activitats de cohesió de grup, de relaxació, de resolució de conflictes i de visualització de curtmetratges d’educació emocional.
En aquesta etapa vetllem perquè el canvi físic i psicològic que viuen, el puguin gestionar de la millor manera possible. Posem més èmfasi en la descoberta d’ells mateixos, els facilitem eines per treballa l’autoconsciència, gestió i posterior control de les pròpies emocions.
Hi ha unes activitats predeterminades per a cada curs, que els ajuden a afrontar els canvis que experimenten a mesura que van creixent.
És una proposta educativa que busca treballar la consciència i el creixement personal a través d’una relació intrapersonal, és a dir, amb un mateix. Aquest treball es realitza durant la primera etapa de secundària (1r i 2n d’ESO), dins de l’assignatura de Música. Utilitzant la música i la dansa com a recurs per identificar i gestionar les emocions pròpies.
Vetllem per adaptar-nos a la metodologia de treball de l’escola:
- Oferint espais de creixement personal als alumnes de 1r d’ESO i 2n d’ESO: d’educació emocional, descobriment de les emocions, autoconeixement,autoestima i competència social.
- Propiciant que el grup-classe tingui un clima de seguretat i de confiança que permeti l’expressió personal i el treball emocional.
- Practicant en moments específics i de manera quotidiana: el silenci, la relaxació, la respiració conscient, la reflexió, visualitzacions diverses, etc…
- Oferint mostres del resultat obtingut amb els alumnes i oferint espais de reflexió per als tutors i pares dels alumnes, treballant així la conscienciació de la comunitat.
El dia a dia ens obliga a aturar-nos i poder reflexionar i actuar sobre aspectes que afecten els nostres alumnes.